BBS
  NewPost ┃Tree ┃Thread ┃Plain ┃Topic ┃Search ┃Setting ┃Top  
5 / 31 ページ ←次へ | 前へ→

R-Shift を割り当てたいの...[1]  /  『DirectX』と『O...[1]  /  ☆*.".:桜満開の市場...[0]  /  天外魔境ZERO[2]  /  コントローラーが読み込み...[1]  /  読み込みについて。[1]  /  Vistaで起動終了がものす...[2]  /  ネット通信について[0]  /  星のカービィ3 - slow-do...[1]  /  A few requests (display)[5]  /  

R-Shift を割り当てたいのですが…
 sanae  - 09/4/26(日) 18:51 -
  
こんにちには。
私は Microsoft Internet Keyboard という古いキーボードを使用しています。
ドライバのせいかもしれませんが、SNESGTがR-Shiftを認識してくれません。
LRの区別をしない、というオプションはとても嬉しかったのですが、そもそもR-Shiftを認識してくれないため、恩恵に与れない状況です。
解決のヒントなどがありましたら、ぜひご教示ください。

# Vista(x64)用のドライバが提供されてたら違ったのかなぁ…
引用なし

Re:R-Shift を割り当てたいのですが…
 J  - 09/4/30(木) 6:46 -
  
自分もR-Shiftは使えないですね。
自分のPCはvista32ですけど
引用なし

・ツリー全体表示

『DirectX』と『OpenGL』こめて下さ...
 granz  - 09/4/26(日) 3:46 -
  
『DirectX』と『OpenGL』こめて下さい。
引用なし

Re:『DirectX』と『OpenGL』こめて下...
 granz  - 09/4/26(日) 4:03 -
  
済みません,『Direct3D』と『OpenGL』を込めて下さい。
引用なし

・ツリー全体表示

☆*.".:桜満開の市場:.".*☆
 景山 由美子  - 09/4/10(金) 14:58 -
  
あなたの訪問を待つ!☆ヽ(⌒▽⌒) 
 www.shopping2009.net
引用なし

・ツリー全体表示

天外魔境ZERO
 [名前なし]  - 08/10/17(金) 16:40 -
  
天外魔境ZEROのバグ報告です。

天外魔境ZEROを遊ぶ→セーブ→SNESGTを終了→SNESGT起動→天外魔境ZEROロード→セーブした時刻から進んでいない&時間が進まない(ゲームを進行しても秒針が止まったままでいる)

何度か試してみたのですが、一度SNESGTを終了すると内部時計が止まってしまうようです。
引用なし

Re:天外魔境ZERO
 水野昭彦  - 09/3/1(日) 10:50 -
  
PS2ような天外魔境ZEROのソフトが欲しです。
引用なし

Re:天外魔境ZERO
 Momo  - 09/3/28(土) 2:05 -
  
>天外魔境ZEROを遊ぶ→セーブ→SNESGTを終了→SNESGT起動→天外魔境ZEROロード→セーブした時刻から進んでいない&時間が進まない(ゲームを進行しても秒針が止まったままでいる)
>
>何度か試してみたのですが、一度SNESGTを終了すると内部時計が止まってしまうようです。

SNESGT Ver0.230 beta6で動作するようにはなってますが、やはり一度
終了させてしまうと時間が止まったままになります。
このタイトルが動作するエミュもあるのですが、ノイズが入ったりする
し必要なファイルが多かったりするので是非対応してほしいです。
引用なし

・ツリー全体表示

コントローラーが読み込みません
 カステラ  - 09/3/20(金) 16:46 -
  
こんにちは。

エミュレーターは無事に作動できたのですが、
USBでつないだPS2のコントローラーが反応しません。
以前のパソコンでは反応したのですが、Vistaに変えてから
反応しなくなってしまいました。
ELECOMのPS2コントローラーをさせる物を使っています。

解決策ってありますか?
お手数ですがよろしくお願いいたします。
引用なし

Re:コントローラーが読み込みません
 VV  - 09/3/21(土) 7:01 -
  
自分もvistaでELECOMのPS2のやつを普通に使ってます。
他のエミュレータでは動きますか?
コントロールパネルのゲームコントローラでは動作しますか?
ちなみに自分はsnesgt0230b6を使ってます。
引用なし

・ツリー全体表示

読み込みについて。
 みき  - 09/3/11(水) 20:35 -
  
はじめまして☆
初心者で、読み込みがよくわからないので教えてください。
snesgt0218についてなのですが、Archive dose not contain valid image.
と、表示されて読み込みができないのですが、どうしたらいいでしょうか??
お返事お待ちしてます。
引用なし

Re:読み込みについて。
 0  - 09/3/19(木) 23:26 -
  
はじめまして。はっきり申しまして情報不足です。
あなたは一体何を読み込ませているのですか?
発せられている警告からして不正な書庫を読み込んでいる可能性があります。
引用なし

・ツリー全体表示

Vistaで起動終了がものすごく遅い
 [名前なし]  - 09/3/3(火) 20:56 -
  
CPU:C2Q Q9650
MEM:4GB
VGA:RadeonHD3870
OS :VistaUltimateSP1

上の環境ですがsnesgt.exeを起動してから暫く操作不能で
その後、ROMを読み込めるようになって普通にゲームはできますが、
終了するときも起動時と同じく暫く操作不能の状態になります。
プログラムが応答なしになって、キーを受け付けない状態と同じです。

他のエミュだと問題ないのですが、Vista使用者の方は普通に使えてますか?
引用なし

Re:Vistaで起動終了がものすごく遅い
 VV  - 09/3/4(水) 9:53 -
  
自分はvista home premiumですが
バージョン0.230 beta6で問題なく動いてます
引用なし

Re:Vistaで起動終了がものすごく遅い
 [名前なし]  - 09/3/5(木) 21:11 -
  
レスありがとうございます。
Radeonのドライバが影響していたようです。
最新のドライバに更新したら直りました。
引用なし

・ツリー全体表示

ネット通信について
 ろくし  - 09/3/1(日) 14:43 -
  
通信しようと色々調べたのですが、自分のIPがプライベートアドレスが表示されていて、それを変える(入力しなおす)ことができません。どうすれば入力できるようになるんでしょう?
引用なし

・ツリー全体表示

星のカービィ3 - slow-downs in stages that have...
 granz E-MAIL  - 09/1/22(木) 11:17 -
  
With recent beta versions, I've noticed that there is significant slow-down when entering stages that have transparency in Kirby's Dream Land 3. This appears to be a DirectDraw failure, since the entire screen resolution changes.
引用なし

Re:星のカービィ3 - slow-downs in stages that h...
 Awakened  - 09/2/15(日) 4:53 -
  
▼granzさん:
>With recent beta versions, I've noticed that there is significant slow-down when entering stages that have transparency in Kirby's Dream Land 3. This appears to be a DirectDraw failure, since the entire screen resolution changes.

I thought this issue was caused when hires mode is active, but maybe you're right. This same behavior happens in certain menus and when the text boxes in Seiken Densetsu 3 come up when you cast spells or bring up the ring menu. It also happens in some menus in SD2 (Secret of Mana), like the game select menu. I've noticed this can be fixed if you don't use a filter or use Nearest or Scanline filters. I usually use hq3x, which causes this problem.
引用なし

・ツリー全体表示

A few requests (display)
 geoslake  - 09/1/21(水) 21:18 -
  
hi sir

First, thank you very much for your amazing Snesgt emulator !
A few things :

- Could you add more window sizes ? 2x is too small to me, while x3 is a bit big. Things like 2.5 etc would be nice imho.

- Could you consider supporting mame rgb masks system ? These are simple png displayed over the image, and it gives great results while using no cpu at all. It's called "mame overlay effects".

- Could we have more configurable scanlines ? Actually, with the right settings, bilinear + scanlines can look great. Nestopia, using 30% scanlines + interpolation, looks much smoother than snesgt.
(i guess the % thing is for scanlines brightness...)

cheers
引用なし

Re:A few requests (display)
 Jezze E-MAIL  - 09/2/2(月) 7:07 -
  
SNESGT is compatible with the filter plug-ins from the very old VirtuaNES2 pre-alpha 2 release and supports Kega Fusion filters. Unfortunately not all filters seem to work with the current beta of SNESGT, but most.
引用なし

Re:A few requests (display)
 granz  - 09/2/3(火) 17:34 -
  
Thanks for the suggestion. None of these improve emulation performance, or get rid of the default "bilinear" filter that seems to be imposed when you turn off filtering altogether.

I would like to run the emulator without any filters, and see the game with full pixelation intact. How can I achieve this?
引用なし

Re:A few requests (display)
 Jezze E-MAIL  - 09/2/4(水) 5:08 -
  
Sounds like a driver issue to me.

Some graphics card drivers do filter the video output by default, other drivers do not. On my XP system I'm using the ForceWare drivers 71.89 for an old GeForce and the video output is bilinear filtered by default. On my Vista system I'm using the ForceWare drivers 188.22 and the video output is not bilinear filtered by default, not even if I activate the bilinear filtering.

Do you get a filtered video output, if you use the "nearest neighbor" filter? On both of my systems, I get a clear unfiltered output with this filter.

Unfortunately I have no solution for your performance problem. As long as I have no high-performance filter like "NTSC" in use, the frame rate almost never drops below 60.
引用なし

Re:A few requests (display)
 granz  - 09/2/4(水) 7:05 -
  
Thanks for your response.

I initiailly thought it may be the way my card drivers handle DirectDraw, but I've done a lot of research, and this doesn't seem to be the case. I'm running an ATI Radeon 9200 with the Omega third-party drivers.

Also, you mentioned Vista versus XP. Actually, DirectDraw is only emulated in Vista, and this is why you don't see the bilinear effect. If you disable DD acceleration in XP, (in other words, you make DD emulated) then it will have the same effect -- there will no longer be a bilinear filter in place. However, many games / emulators require DD acceleration to run in the first place. Disabling it means I can't use most of my emulation software any more.

As far as I can tell, this is something exclusive to DD itself. I think DD mandatorily imposes this filter, and there is simply no way to deactivate it. That's why I requested that the author of SNESgt add Direct3D or OpenGL rendering support. Using either of these rendering methods always gives me a clearer image without the filtering effect.
引用なし

・ツリー全体表示

  NewPost ┃Tree ┃Thread ┃Plain ┃Topic ┃Search ┃Setting ┃Top  
5 / 31 ページ ←次へ | 前へ→
ページ:  ┃  記事番号:   
134,592
(SS)C-BOARD v3.5.4 is Free.